kattakaffe

Alla inlägg under september 2012

Av Katta - 30 september 2012 22:01

   

 

LYSSNA MEDAN NI LÄSER OM NI VILL! - http://www.youtube.com/watch?v=YSDjy4nqzE4

 

5 dagar senare.

Jag vill inte. Det var den enda meningen som kunde beskriva vad jag tyckte. Jag skulle åka hem imorgon. Ifrån Will, Linus och andra människor jag träffade. Börja skolan, igen. Bli nertryckt och hatad av alla fans som tror jag har varit otrogen mot alla snygga kändisar. Det värsta var att jag hade fortfarande inte sagt något till Will. Men efter en timmes stående framför speglen, övertalade jag mig själv att göra det ikväll. Sista kvällen. 

Jag packade ner det flesta i min stora vita väska, och sedan tog på mig min outfit till kvällen samtidigt som jag la fram det jag skulle ha på mig till resan hem imorgon. Jag plattade mitt hår och sedan sminkade mig lite lätt. Jag gick ut till vardagsrummet där jag mötte Tyra och vi båda log sorligt mot varandra.

-Ska vi gå? Frågade jag och gjorde en gest mot ytterdörren.

-Mm..Sa Tyra och vi båda gick ut. 

Brasan på stranden syntes redan när vi gick ut. Där stod Will och Linus och dom hoppade och vinkade till oss. Jag och Tyra vinkade tillbacka, samtidigt som vi började småspringa till dom. 

-Hejheej! Hälsade dom när vi kom fram och vi kramades. 

Några minuter senare satt vi alla fyra runt brasan och grillade marsmellows. Vi skrattade högt och hade det jätte trevligt.

-Vi kör snurra flaskan. Sa Tyra med en hel marsmellows i munnen och resten skrattade.

Linus tog fram flaskan med vinet och hällde ut det sista och sedan la den ner på en träbricka som killarna hade med sig där det förut låg vindruvor och annat. Han snurrade flaskan och den hamnade på mig.

-Okej.. Sanning eller konsekvens? Frågade Linus och flinade.

-Sanning. Valde jag snabbt och Linus började fundera på vad han skulle fråga.

-Kändischrush? Frågade han och alla skrattade till.

-Ehm.. Liam Hemsworth!

-Åh han är ju fett lik Will! Skrattade Tyra och blinkade mot mig och jag kände redan hur mina kinder hettade till.

-Jajaja.. Försvarade Will och kramade om min hand. 

Jag log mot honom och sedan snurrade flaskan, som hamnade på Linus. Vi snurrade flaskan minst 20 gånger till när jag kom på vad jag ville säga till Will. Vem jag var. Jag puttade till honom och böjde mig fram mot hans öra.

-Kan vi snacka..?

Will log och nickade samtidigt som vi båda två reste oss upp. Jag mötte Tyras blick och hon nickade, eftersom hon förstod varför jag och Will skulle gå, och Linus sa ingenting. Automatiskt började jag och Will gå mot vår klippa och vi sa inget på vägen dit innan vi satte oss ner på klippan.

-Okej, det känns konstigt varför var vi tysta hela vägen? Sa Will med en osäker röst och han satte händerna i bakfickorna av sina byxor. 

-Asså.. Ehm.. Hur ska jag börja.. Sa jag och kliade mig nervöst på armen. 

-Du kan säga allt till mig, det vet du va? Sa Will och flyttade sig närmare mig. 

-Will, se på mig. Har du aldrig sätt detta ansiktet förut? Sa jag och såg allvarligt på honom och han såg rakt in i mina ögon. Han såg på hela mig och skakade sakta på huvudet..

-Vill du veta mitt efternamn då? Frågade jag och jag ändrade genast att jag ens sa det. Men jag måste ju.

-Juste, det har du aldrig sagt varför? Frågade Will och höjde ögonbrynen. 

-Jag heter Yasmine Downey. Jag är Robert Downeys dotter och jag är känd över hela världen som en bitch och hora eftersom alla tror att jag dejtar alla kända killar. Du måste ha hört talas om mig Will och jag förstår att du kommer hata mig nu, men det är inte sant! Tro mi.. 

Will sträckte på sig och såg allvarligt på mig.

-Du sa inget? Varför? Han klämde ihop sina käkar

-Jag trodde du inte skulle förstå mig och j..

-Varför skulle jag inte förstå dig Yas? Förstår du inte att jag är dödskär i dig och att jag skulle göra allt för din skull? 

Jag blev häpen. Jag visste inte vad jag skulle säga. Will reste sig upp och såg ner på mig. 

-Jag vet att det inte är sant, men jag fattar bara inte att du inte sa det till mig. Eller det kanske är sant, men du ville inte att jag skulle veta. 

-Will..

-Nej Yas. Han skakade på huvudet och vände på sig.

-Hej.. då. Sa han och började gå bort.

-Will! Nej! Ropade jag efter och reste mig upp för att springa efter honom. Jag sprang fram  några steg men han gick med snabba steg bort.

-Will!

Han såg inte ens mot mitt hål, men sänkt huvud och händerna i byxfickorna gick han bort från mig. Glädjen och kärleken försvann sakta och smärtsamt. Jag brast ut i gråt.

Av Katta - 26 september 2012 20:56

 

   

5 dagar senare.
Mer än en vecka på Hawaii nu. Aldrig har jag haft så otroligt roligt med mina vänner. Ännu gladare blev jag när jag fick reda på att pappa och hans bolag skulle komma för att göra något på andra sidan av ön. Jag saknade killarna i London, killarna i LA men också Dave, världens bästa granne.
Jag satt på min och Wills klippa som vi fann för några dagar sen, själv. Fortfarande med störande tankar om jag skulle säga till Will om rykten och vem jag verkligen var. Hur skulle han reagera, egentligen? Skulle han förstå mig eller bli arg? Jag doppade tårna i vattnet samtidigt som jag suckade. Jag kunde alltid vara mig själv vid Will, fast jag alltid fick fjärilar i magen och blev ännu gladare varje gång jag såg honom. Jag fick ibland underliga tankar om att jag hade blivit kär, men ändå kändes det konstigt mot alla andra killarna. Jag menar, jag var inte kär i någon av killarna i London eller dom i LA men ändå.. liksom. 
Jag skakade på huvudet och då vibbrerade mobilen i fickan. Jag fiskade upp mobilen och märkte att under den tiden jag satt på klippan hade jag fått flera sms. Från Zayn, Harry, Pappa, Ryan, Tyra. Jag började med Zayns.
Hej love <3 Hur är det? :)
Jag svarade ett snabbt svar att jag mådde bra och sedan läste Harrys.
Jaaag äär såå glaad. Vi kommer till LA igen om 3 veckor :*<3
Jag svarade:
Gahahahhaha, seriöst? Gud vad kul :* MISS U!
Efter det läste jag pappas.
Yas, vi är framme :) Jag är ledig mellan 18-22 pm. Ska vi ses eller ska du hänga med vänner?
Jag log mot smset, jag hade saknat pappa jätte mycket!
Jag säger till Tyra och tar taxi in till den lilla stan.. hihi! Ses där pappa om 30 min!
Jag skickade smset och började direkt läsa Ryans.
Heyy kompiz! ;) Kom tbxx! Inget kul utan dig ju :( Amazing det dina vänner från London gjorde, hälsa dom nån gång från mig att dom är sjukt najsa guys ;) Hur har du det btw?
Snabbt svarade jag på smset och sedan läste Tyras.
Yas, har du sagt till Will att du är just DEN Yasmine DOWNEY? Om du tycker det är svårt, snälla prata med mig. Jag bor ju rummet bredvid, varje natt :)<3

En halvtimme senare var jag i den lilla stan och såg mig runt. Pappa.. Pappa.. Pappa.. Ingen pappa sågs till. Jag gick lite längre bort mot vägen och kollade.
-Yaaasmine! Ropade pappas röst glatt och jag såg hur han gick ut ur en BMW m6 vita cab.
Jag vinkade glatt till honom och han sprang över vägen efter att ha stängt bilen och kramade mig.
-Jag har nyss köpt ett hus. Sa han efter att ha kramat mig och jag såg förvånat på honom.
-Va..? Sa jag osäkert, men fortfarande glatt och pappa skrattade åt mig.
-Jaaa? Kom så kör vi dit! Skrattade han och gick till bilen med mig sakta efter.
Vi körde i ungefär en kvart när pappa plötsligt stannade med bilden och genom fönstret såg jag ut på ett stort hus med palmer. Pappa körde in på den stora uppfarten och jag hade fortfarande inget att säga. Herregud, var pappa seriös?
-..Är du allvarlig? Fick jag ur mig med sakta ord och såg på pappa med höjda ögonbryn.
-Jaop! Bakom huset finns en trädgård och sedan stentrappor ner till vår egen strand.
-Du skojar..?
-Nae, hoppa ut, kolla! Skrattade pappa och gick ut ur bilen.
Jag hoppade ur bilen och började gå till huset. Det var hur stort som helst. Självklart inte större än det hemma, men ändå.
-Kände för att köpa något. Jag har ju en villa i Teneriffa, en lägenhet i Paris.. Hus i Thailand.. Ja.. Sa pappa och gick bredvid mig.
-Woow.. Fnissade jag glatt och sprang in i huset.
Jag hade mitt rum med stora fönster och utsikt över havet, och det var just precis solnedgång. Allt var perfekt.

Av Katta - 26 september 2012 16:28

     

 

-Dåså, ja.. Sa Will och vi båda såg upp på ett hus. I första sekunden trodde jag att han inte menade allvar att han bodde här, men jag förstod tillslut att det var det. En villa, en vit villa precis vid stranden och stora klippor bakom sig. Sommarhus? Oj..
-Will! Hörde jag en ljus kvinnlig röst ropa och en kvinna sprang ut på balkongen.
Hon hade blont långt hår och Will vinkade till henne.
-Hej.. mamma. Sa han och suckade lite tyst.
-Åh jag springer ner till er! Sa hon glatt och jag såg på Will.
-Du sa inte att.. ja, ert hus var såhär?
Will såg generat på mig och kliade sig på nacken.
-Jao.. öh.. hehe.
Wills mamma sprang ner och kramade Will. Sedan gick hon fram till mig med ett brett leende.
-Hej, Yasmine right? Frågade hon snällt.
-Japp! Yasmine Dow... Började jag presentera mig, när jag helt plötsligt känner jag att hon kramar mig.
-Eh..ma..mm..Började Will för han tyckte det var pinsamt.
-Jag heter Veronica. Sa hon glatt och sedan släppte taget om mig.
-Kom middan är klar! Fnittrade hon och sprang in i huset.
Jag skrattade och såg på Will.
-Söt mamma..
Will täckte över sina ögon med sin hand och jag puttade till honom.
-Middan är klar..? Skrattade jag och han rufsade till mitt hår.
Vi gick in i huset och han började visa mig runt. Det var så mycket större än vad det såg ut ute. Rummen var stora och var väldigt klassiska.
-Will! Heej.. och vem är denna tjej? Hördes plötsligt en manlig röst och Will och jag vände oss om.
En man kom och sträckte fram handen mot mig med ett leende.
-Martin, Will pappa och du är..?
-Yasmine! Sa jag snabbt och log brett.
-Välkommen. Kom nu går vi och äter middag. Sa han och putta mig och Will mot köket.
Vi satte oss ner vid det avlånga bordet och middagen serverades. Jag fick reda på en massa saker. Wills pappa var en Arkitekt medan hans mamma var läkare. Wills syster hade just nu började på Collage i San Fransico, därför var hon inte här. Hon var 22 år och hette Alyssa. Några timmar senare gick jag och Will bort från bordet, ut på stranden.
-Din familj var jätte trevlig! Sa jag glatt och Will bara log mot mig.
-Vill du hänga imorgon igen? Frågade han efter några sekunder.
-Jaa! Klart. Skrattade jag och han såg på mig.
-Ska vi till en nöjespark 2 km här ifrån?
Jag hoppade till några gånger av glädjen samtidigt jag klappade händerna.
-Jaaa! Fnissade jag och Will visade tummen upp mot mig och skrattade.

Av Katta - 24 september 2012 22:04

Tyra och jag fnittrade till båda två när vi såg jetskin. Båda två sprang till bryggan. Will och Linus sprang i vattnet fram till jetskin och började dra fram dom till bryggan.
-HÖRNI!! Ropade plötsligt någon kille och sprang fram till Will och Linus.
-Vi hyrde nyss ut dom här! Sa han argt och tog tag i jetskin som Will höll i.
-Chilla.. Vi gjorde också det. Sa Will lugnt men killen gav sig inte och det slutade med att killen fick sina jetskin medan vi satt på bryggan och tittade på när killen åkte runt på vattnet.
-Jäkla perfektionist.. Grymtade Linus.
Vi skrattade alla till och sedan bestämde vi oss för att bada.

Efter några timmar var det dags. Jag skulle seriöst träffa Will's familj nu. Undrar hur dom bor? Will's familj är väl inte så rik..
-Kommer du Yas? Hörde jag Will ropa ute i vardagsrummet. Jag skulle precis svara när det plötsligt hördes en melodi. Min mobil ringde. Snabbt utan att kolla vem som ringde svarade jag.
-Hallå? Svarade jag.
-YASSIEEE!! Hörde jag Louis ropa.
-Louis!!! Hej!
-Hur har du det sweetheart?
-Jätte bra! Det känns som om ingen vet vem jag är här haha!
Plötsligt hörde jag hur samtalet kopplades till 4 samtal till.
-YASMINEE! Hörde jag resten av killarna ropa och jag skrattade.
-Jag saknar er verkligen!
-Saknar dig med!
-Yasss, sätt på tvn.. MTV. Sa plötsligt zayn .
-O..okej! Sa jag snabbt och gick ut till vardagsrummet.
Jag la telenon på axeln när jag fick syn på Will.
-Vi möts vid bryggan? Viskade jag och han log och nickade, sedan gick han ut.
Jag satte på tvn och snart såg jag på MTV.
-Ni är bra vänner med yasmine downey ? Frågade Ellen i sin intervju med one direction. Killarna såg nöjt på varandra och nickade.
-Hon är som vår syster. Svarade Harry och jag aw:ade till.
-Fast det finns rykten om henne? Frågade Ellen allvarligt.
-Vi vet att det inte är sant. Försvarade Niall allvarligt och publiken tittade förvånat på varandra.
-Varför skulle hon göra det liksom? Sa Louis och såg förvånat på publiken samtidigt som han reste sig upp.
Han gick fram närmare publiken, samtidigt som resten av killarna reste sig upp från soffan.
-Hur skulle ni känna er? Frågade Louis och snart ställde sig zayn bredvid honom.
-Vi har ju varit med henne i några dagar då hon hade det som svårast. Och vi vet att det inte är sant. Zayn lutade sig fram när han sa det och kollade allvarligt in i kameran.
-Jag förstår att vara fans tror som dom tror.. Men vi älskar Yasmine och vi vet att allting som sägs inte är sant. Sa Harry.
-Låt henne bara vara, ni som tror på sånt. Det finns något som kallas lögner och avundsjuka. Sa Liam och det uppstod en tystnad i flera sekunder.
Plötsligt började publiken sakta applådera. Snart var det flera stycken som hojtade till och jag kunde inte sluta att le. Jag stängde av tvn och tog mobilen mot örat igen och snyftade till att glädje.
-Killar..
-Aww Yassie!
-Tack. Ni är fantastiskta.
-Du är fantastiskt sweetie, skrattade Liam.
-Jag skulle verkligen vilja krama er just nu. Ni är bäst. Bästaste!
-Du är vår lillasyster. Sa niall.
Jag såg ut genom fönstret när niall sa det och fick syn på Will stå på bryggan och han såg ut över vattnet.
-Jag ringer er senare är det okej? Jag ska på.. Middag.
-åh okej! Var bara försiktig!
-Hahaha jaja.
-hejdå love!
-Bye guys!
Jag la på och vände mig om rättade till min blommiga klänning. Jag var snart ute på bryggan med Will och vi började att gå mot hans hem.

Av Katta - 20 september 2012 21:51

Yasmines perspektiv
Jag började sakta öppna ögonen, men stängde igen genast när jag blev blendad av solen som sken in i rummet genom fönstret. Jag började rulla över till andra sidan av dubbelsängen när jag plötsligt kände att jag slog i något hårt i huvudet.
-Aj! Säger jag och en till röst.
Samtidigt som jag lägger handen över pannan där jag slåg mig öppnar jag ögonen.
-Vänta..va?
Will och jag reser oss upp från sängen blixtsnabbt, samtidigt som vi slänger av oss filten. Vi ser förvånat på varandra.
-Sov du här..? Skrattade jag sömnigt till.
Will log mot mig o sträcke på sig.
-Vi båda var skittrötta.. Sa han och rufsade till håret.
Jag gäspade och nickade och gick ut till vardagsrummet med Will efter.
-Ska nog ringa hem.. Sa han och tog upp sin mobil ur fickan.
-Oh okej! Sa jag och lämnade honom ifred och gick ut på terassen. Jag satte händerna ner på staketet och slappnade av samtididgt som jag såg över havet.
-Yas.. Hörde jag plötsligt Will säga och han gick ut på terassen och ställde sig bredvid mig.
Jag såg upp på honom och vi log mot varann.
-Du gör inget speciellt idag va..? Frågade han osäkert och såg ut över havet.
Jag ryckte på axlarna.
-Näe, hurså?
-Min familj.. Eller asså min mamma och pappa, bjuder oss två på middag hemma i familjens sommarhus idag..
-Vad trevligt! Utbrister jag glatt och Will slappnar av med en suck.
-Vadå? Trodde du jag skulle säga nej och tycka din familj är konstig..? Skrattade jag till och Will också.
-Faktiskt.. Flesta tjejer som jag har hängt med vill inte..
-Ser jag ut som dom flesta tjejerna?
Will såg på mig och log.
-Nä, det var därför jag var extra nervös.
-Aww! Fnissar jag till och han kramar om mig med ena armen.
-Över till andra saker.. Vad ska vi göra nu? Frågade han och jag började fundera. Längre ut på vattnet, får jag syn på 2 stycken Jetski åka runt på vattnet.
-Det där! Skrattar jag högt och pekar på Jetskin och Will skrattar.
-Visst!

Av Katta - 18 september 2012 21:13

 

       

En tjej i min ålder började plötsligt tränga sig mellan mig och Will dom hoppade på båten i takt till musiken. Hon hade svart hår och hon såg på mig med en kaxigblick.
-Ursäkta..? Sa jag och stannade med att hoppa och såg på henne.
-Flytta på dig! Fnös hon och puttade bort mig.
Will hade just då tittat bort några sekunder mot Linus och Sam. Jag ville knuffa bort tjejen igen men hann inte när det plötsligt kom en kille framför mig. Alkohol stank över hela honom och han började mumla något till mig. Jag flyttade mig där ifrån och han togs emot av tre killar som tog honom där ifrån. Jag började känna mig osäker och inte bra. Med blicken började jag leta efter Tyra men kunde inte finna henne någonstans. En lång stund fick jag tränga mig igenom hela folkmassan och när jag äntligen kom ut såg jag en sista gång mot båten för att se om Tyra var där. Jag fick istället se Will kyssa tjejen med svart hår och jag visste inte vad jag skulle känna. Svartsjuka? Nä, jag har ju känt han i.. snart 3 dagar. Men..
Jag fick plötsligt ögonkontakt med Will. Samtidigt som jag kollade bort och började gå hemåt började han tränga sig förbi folkmassan.
-Yasmine.. Sa han med tunga andetag och tog mig om armen när han kom fram.
-Mm? Sa jag ointresserat och såg på havet.
-Vad.. är det? Frågade han och jag såg på honom.
-Inget.
-Okej, jag ville bara inte att du skulle gå ensam. Sa han med ett litet leende och jag fick ur mig ett leende också.
-Tack.
Vi gick i några sekunders tystnad.
-Juste, jag måste fråga dig samma fråga som du frågade till mig. Sa jag och såg på honom igen.
-Mm? Sa han och höjde ögonbrynen.
-Är du singel? Frågade jag snabbt och han började med att sucka.
-A..Asså, ja, eller nä..Fick han ur sig och jag nickade.
-Så du är inte det?
-Nä.. eller jo.. ell..nä.
Han sänkte ner huvudet och såg på sanden.
-Jag vet inte. Jag är i alla fall inte kär i personen jag är ihop med och enligt mig har jag inte varit ihop med henne i mer än en månad..
-Aha..
-Det var hon där tjejen som.. du antagligen såg. Jag gillar inte henne inte, längre... Men ändå så bara.. ja?
Jag nickade, samtidigt förstod jag egentligen inte hur han menade men jag orkade inte fråga honom mer. Jag orkade inte längre att vara ute. Det jag ville, va att sova.
Vi kom tillslut fram till stugan och jag låste upp dörren.
-Kommer du in? Frågade jag och Will gäspade.
-Okej visst. Sa han samtidigt som han gäspade och jag skrattade åt honom och sedan gick vi in.

Tyras perspektiv.
-Linus! Skrek jag för att han skulle höra mig.
Musiken var fortfarande för hög och Linus reagerade inte utan stod fortfarande vid en bar, med ryggen mot.
Jag började tränga mig fram till honom, då han plötsligt vände sig om och såg på mig med ett leende.
-Hej Tyra.
-Jag går hem nu. Sa jag högt mot hans öra och han nickade.
-Okej. Sa han högt och nickade.
Jag vinkade till honom, men istället kramade han om mig och sedan gick med mig fram till stranden. Vi sa hejdå och jag började med snabba steg gå hemåt. Jag kunde redan se husen efter några sekunder och lampan i vårt hem var tänd. Hade Yasmine kommit hem? Jag tog av mig mina skor, tog dom i handen och började småspringa hem. Dörren var öppen, så jag gick in utan att låsa upp. Jag började smyga i huset eftersom hon kanske sov. Jag hängde av mig jackan och låste dörren bakom mig. Samtidigt som jag släppte ut mitt hår från min hästsvans smög jag in i Yasmines rum.
-Yasmine? viskade jag.
När jag kom in i rummet kunde jag inte hålla mig för att le. Det var så sött!
Yasmine och Will sov på sängen, med kläderna dom hade på festen och dom la sin inte under täcket, utan dom hade bara la sig ner på sängen och somnade. Jag smög ut i vardagsrummet där jag hämtade en filt och sedan smög jag tillbaka till Yasmines rum där jag la filten över dom. Tyst började jag smyga ut ur rummet, och samtidigt som jag stängde dörren till hennes rum släckte jag lampan.

Av Katta - 17 september 2012 21:39

       

Det stod 15-13 efter en kvart. Vilka var det som skulle vinna? Vårt lag.
-Woohoow, där gick en kvart och det betyder att vi vann! Hojtade Tyra till och vi log stort mot varandra. Linus och jag gjorde vårt påhittade handslag och jublade.
Will såg med en ledsen blick på mig och jag fnittrade till.
-Awww.. Sa jag och han började gå fram till mig.
Han gick under målet och sedan ställde sig framför mig och såg ner på mig.
-KOM HÄR! Sa han högt och innan jag hann säga något hade han mig på ryggen och sprang runt.
-SLÄPP NEER MIIIG! Skrek jag och jag hörde hur gänget skrattade åt oss.
Han sprang förbi människor som såg med konstiga blickar på oss, ut på bryggen och sedan hoppade han och jag flög upp mot himlen ner i vattnet. Istället för att simma direkt upp såg jag under vattnet och det sved till av saltet som var i vattnet. Men jag tittade i alla fall i flera sekunder och jag mötte Wills blick som gjorde samma sak. Han log mot mig och vinkade. Jag fnittrade till och vinkade till honom också och sedan simmade vi upp igen.

Kvällen.
Gänget hade blivit bjudna på Wills kompis fest på en jätte stor båt. Jag hade på mig en svart klänning och en sista gång såg jag min spegelbild i spegeln. Jag hade vågigt hår och och lättsminkning, som jag tyckte räckte. Jag tog på mig mina svarta skor och sedan gick ut i vardagsrummet.
-Tyra, jag går en runda..
-Jaha okej! Hörde jag Tyra ropa från sitt rum.
Jag gick ut som sagt och började gå på stranden. Jag tog av mig klackskorna och höll dom i handen samtidigt som jag såg ner på sanden.
Egentligen, visste Will vem jag var? Att jag var Robert Downey jrs dotter? Att jag hade ryckten om mig, som inte var sanna? Skulle jag säga det? Jag visste inte. Hur skulle han reagera?
-Hej Yas! Avbröt en välbekant röst mina tankar och jag såg Will gå bredvid mig.
-Hejhej.
-Ta friskluft innan festen börjar? Skrattade han och jag nickade och log.
Det slutade med att vår promenad längst stranden slutade på bryggan där vi låg med magen mot bryggan och såg ner på vattnet.
-Har du någonsin tänk på hur många stjärnor det finns på himlen? Frågade jag helt plötsligt och markerade dom på vattenytan på deras spegelbild.
-Flera gånger, har som liten till och med försökt räkna ut dom..
-Och hur gick det då? Fnissade jag.
-Dåligt. Skrattade han och jag log mot honom.
-Jag måste erkänna en sak för dig Yas. Sa han efter några sekunder och vi såg på varandras spegelbilder.
Han åkte med fingret över mitt ansikte och sedan log mot mig.
-Du är ganska söt! Sa han menande.
Jag ville seriöst svimma. GAAHHA!
-..Tack? Sa jag och skrattade.
-haha, varsågod? Skrattade han.
Efter några sekunders tystnad började vi rita saker på vattnet. Han började skriva meningar på vattnet.
Hellooooo. Festen börjar nu :)
-Ska vi gå då? Sa jag och reste mig upp.
Han la sig ner på rygg o såg på mig.
-Okej. Han reste sig upp och ställde sig bredvid mig.
Snart var vi på båten och jag träffade en massa människor. Och det verkade som om ingen kände igen mig, just nu.

Av Katta - 17 september 2012 21:36

       

Nästa dag.
-Starships, were meant to fly. Hands up and touch the sky. Cant stop cause we’re so high. Lets do this one more time..Sjöng tyst med i låten som spelades på radio som någon hade med sig på stranden.
Will såg ner på mig och skrattade.
-Starshiiiips, weereee meeaaant too flyyyyy. Sjöng Will falskt och högt så att människor såg på oss.
-Shh Will!! Skrattade jag och knuffade till honom.
Tyra skrattade åt oss och sprang bort till Wills kompisar som hon träffade igårkväll. Linus och Sam.
Han fortsatte att sjunga falskt hela vägen till en lång brygga där resten av gänget var, medan jag försökte få tyst på honom. Vi kom fram skrattande och tillslut lugnade vi ner oss.
-Vad ska vi göra då? Frågade Tyra och jag samtidigt och ställde oss bredvid varann.
-Det här! Skrek killarna och knuffade ner oss i vattnet.
Jag skrek högt till och sedan var under vattenytan. Med våta kläder, redo för hämnd kom jag och Tyra upp på bryggan igen, medan killarna nästan låg ner på bryggan och gapskrattade.
Jag gav Will en allvarlig blick och började sakta gå fram till honom samtidigt som han började backa med händerna som om jag gick med en pistol o var polis.
-Watch out, we getting a badass over here.. skrattade han och innan jag han putta ner honom, ramlade han i själv eftersom bryggan slutade där han tog sitt sista steg.
-Hahha! Tööööönnnttttt. Retades jag och Will räckte ut tungan åt mig.
Hans kompisar kom inte heller undan. Tyra hade redan puttat ner dom och nu simmade alla tre killarna i vattnet med våta kläder dom med. Dom började skvätta vatten på oss och vi började skrika glatt samtidigt som vi sprang av bryggan och började springa på stranden förbi människor. Det var tungt att springa i sanden, blöta. Samtidigt som jag sprang tog jag av min strandklänning och började istället springa i min bikini. Jag såg bakom mig och jag fick syn att några meter ifrån blev Tyra redan tagen av Linus och förbi dom började Will springa mot mig med fullfart.
-NEEJ! Skrek jag och började springa ännu snabbare.
Will var både längre och snabbare än mig, så han tog tag i min arm och drog mig mot vattnet igen där han knuffade i mig.
Några minuter senare, för att torka började vi spela handboll. Jag var med Linus och Tyra mot Sam och Will.
-Vi kommer lätt vinna. Skrattade Sam och Linus suckade.
-Fast nä, vi är bättre. Skrattade Linus och gjorde en highfive med mig.
-OFC?! Svarade jag glatt.
Snart körde spelet igång. Jag fick hoppa hela tiden för att nå bollen och att komma högt uppe vid målet så bollen kom över.
-WOHOOO! 1-0. Skrek jag över planen och kramades med Linus och Tyra.
-Take that..!? Retades jag mot Will och han skrattade.

Presentation


Alice får chansen att träffa Robert Downey Jr, och från och med den stunden ändras hennes liv helt.

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Hur gamla är mina läsare? Hur gammal är du?
 11-
 11
 12
 13
 14
 15
 16+

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chatta med läsare och mig!


Ovido - Quiz & Flashcards