kattakaffe

Direktlänk till inlägg 31 mars 2013

Reasons 4

Av Katta - 31 mars 2013 23:50

 

16 december
 
Jag såg ut genom bilrutan och himlade med ögonen och såg tillbaka ner på min mobil.
-Soo much snow! Fnittrade min moster Rachel och såg på mig.
Jag kollade upp och log snabbt till och sedan såg ner på mobilen igen. Hon suckade och slog till mig på armen.
-What is it Alex? Frågade hon och jag ryckte på axlarna.
-I dont know why my mom wanted me to go with you.. Sa jag och Rachel skrattade.
-We’re anyway going back to California in two days.
Jag nickade och vi kom fram till hotellet vi skulle bo på. Jag fick en egen lägenhet, som tur. Jag såg inte fram emot att gå på premiären.. Stå och bli fotad? Ingen vet ändå vem jag är, förutom min klass typ som avgudar mig för jag är släkting till en kändis. Jag öppnade dörren till lägenheten och kollade in i lägenhet. Helt okej.. Plötsligt slog en hand mig löst på ryggen och det fick mig att sträcka på mig och kollade åt höger.
-So, you like it Alexander? Frågade Robert och log brett mot mig medan han tuggade på ett tuggumi. Jag hade pratat med Robert en gång innan, det var vid flygplatsen då jag träffade han för första gången. Han var en väldigt chill snubbe.. Dessutom skit rolig.
-It’s okay. Svarade jag och Robert nickade fortfarande med ett leende på läpparna.
-If you need something, I’m next door. Sa han och pekade på dörren bredvid och jag kollade åt det hållet.
-Mhm. Sa jag och nickade till.
Robert slog mig ännu en gång på ryggen och sedan gick in till sig. Jag gick in i min lägenhet och la all bagage vid sofforna. Sedan bestämde jag mig att gå ut i stan utan att säga till Rachel, vad ska jag annars göra? Klockan är ändå typ 2 eller något, premiären är vid 9.. Jag gick ut ur lägenheten och tog hissen ner till receptionen. Jag gick ut ur hotellet, och kollade åt vänster och höger. Jag såg ett shoppingcenter inte långt ifrån hotellet så jag bestämde mig att gå dit. Jag gick in till någon shoppingaffär och kollade runt. Jag skulle precis vände mig om och gå ut när jag kände att jag gick in i någon.
-Oj förlåt mig! Sa den brunhåriga tjejen jag gick in i, och jag förstod inte ett ända ord hon sa till mig.
-Wops, be careful.. Sa jag och tjejen kollade konstigt på mig.
-I’m not Swedish. Förklarade jag för henne och tjejen skrattade till och nickade.
-Sorry anyway. Sa hon och log och det fick mig att le smått också.
-No problem..
-Allie kommer du? Ropade plötsligt en blondhårig tjej längre bort och det fick tjejen jag gick in i kolla bak. Vad sa hon?
-Jaja. Svarade hon och såg tillbaka på mig.
-Yeah uhm, anyway have fun in Sweden! Sa hon och jag log och sedan gick hon iväg.

Premiären

 
Jag ångrade nästan att jag flydde från banrhemmet. Men ändå innerst inne kändes det helt otroligt, och som om det vore det bästa jag kunde ha gjort. Jag, Sophie och ungefär.. 200 fler personer stod utanför Stockholms största bio. Hur jag och Sophie lyckades ställa oss vid staketet, vet inte jag. Men vi gjorde det, och jag var redo. Redo att kunna se min idol, eller min dröm pappa. Vi stod i ungefär tjugo minuter, då plötsligt började några längre bort tjuta.
-Rachel! Rachel!
Jag kollade genast åt höger, där några fotografer stod och Rachel McAdams i en fin klänning. Hon log brett och jag kollade på henne.
-Shit, hon ser snyggare ut i verklighet än i alla filmer.. Skrattade Sophie och kollade på mig.
-Mm! Svarade jag och log snabbt.
Rachel började gå mot mitt och Sophies håll och sedan skrev autografer till några stycken. Plötsligt märkte jag att Rachel mötte min blick, och det fick mig att le smått. Konstigt nog, log hon snabbt tillbaka och sedan gick vidare.
-Rachel kollade på oss! Sa Sophie och fnittrade till.
Jag skrattade åt henne och såg åt höger. Jag höll andan. Ungefär fem meter ifrån mig, gick Robert Downey Jr och log brett som typ.. alltid. Jag blev helt stel. Tänk om han verkligen skulle varit min pappa.. Robert började gå åt mitt håll och det fick mig att le och det pirrade till i magen. Plötsligt kände jag hur några bakom mig och Sophie började knuffas och innan jag hann reagera ramlade jag framåt över grinden. Sophie ropade till mitt namn, men jag låg redan på marken framför några svarta skor. Som tur, uppstod ingen pinsam tystnad utan alla började ropa efter Jude Law som kom fram. Men ändå skämdes jag ihjäl.
-Oh! Are you okay? Hördes en välbekant röst säga och jag kollade upp.
Är det här verkligt?
-Yes.. Yes.. Sa jag och började resa mig upp när Robert drog upp mig och sedan kände jag Sophie ta tag om min arm. Jag försöka bete mig hur vanligt som helst. Jag märkte att Robert kollade på mig, lite fundersamt.
-What’s your name hun? Frågade han plötsligt och jag märkte att en vakt började trängas i folkmassan. Sophie såg på mig med ett litet leende och jag tog ett djupt andetag.
-Allie! Sa jag och log.
-Allie what? Frågade Robert och log smått. Jag ville inte svara på den frågan.. Jag ville inte ha mitt efternamn efter min föräldrar som lämnade mig utan en ända förklaring. Men jag svarade ändå.
-Allie Christiansen. Svarade jag snabbt.
Robert stod först till, sedan kollade snabbt omkring sig och märkte vakterna närma sig.
-Where do you live? Frågade han snabbt och jag kollade först på Sophie som kollade konstigt på Robert.
Allt hände så snabbt. Jag sa adressen till barnhemmet precis innan vakterna tog ifrån mig och Robert kollade efter mig, tills jag försvann i folkmassan. Vakterna tog bort oss från platsen där poliser stod längre bort som kände igen vilka jag och Sophie var.. Efter två timmar var vi tillbaka i barnhemmet igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta - 9 april 2013 21:43


  Samtal med mentorer, lärare och rektorn? Ja. Kvarsittning? Ja.Men fortfarande, ångrade jag inte att vi rymde från barnhemmet. Det var helt sjukt. Men fortfarande funderade jag över om varför Rdj frågade om mitt namn och sen om vart jag bor? Jag ...

Av Katta - 24 mars 2013 19:40


  Bussen kom, och vi betalde en varsin bussbiljett. Sedan gick vi längst in i bussen och satte oss ner. Det var nästan ingen i bussen, förutom en kvinna med barnvagn längre fram och en liten pojke nästan längst fram i bussen. Vi satt i ungefär tio...

Av Katta - 23 mars 2013 15:55


  14 december. Två dagar kvar tills premiären.Jag tog på mig ett grått linne, en vit kofta över det och sedan svarta mjukisbyxor. Jag la ner 500 kr vi får varje månad från barnhemmet, eftersom jag och Sophie alltid gick ut på rasten en gång per m...

Av Katta - 20 mars 2013 19:59

MEN DÖÖÖDA MIG! Jag skrev typ världens bästa presentation om alla, med spänning och allt och så gick allt bort bara sådär? Bajs!! Så ni får bara några bilder och typ namn och ålder. Orkar inte skriva om allting. Usch fyfan vad sur jag blev nu. SKIT...

Av Katta - 20 mars 2013 19:11


  -Den nya Sherlock Holmes kommer ha premiär i Stockholm 16 december. Sverige kommer därför få besök av Robert Downey Jr, Jude Law och Rac..Mer hörde jag inte, när hela jag flög upp ur soffan och popcorn skålen jag hade i knäet trillade ner. Jag ...

Presentation


Alice får chansen att träffa Robert Downey Jr, och från och med den stunden ändras hennes liv helt.

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Hur gamla är mina läsare? Hur gammal är du?
 11-
 11
 12
 13
 14
 15
 16+

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chatta med läsare och mig!


Ovido - Quiz & Flashcards