kattakaffe

Direktlänk till inlägg 18 januari 2012

When i saw u - del 4

Av Katta - 18 januari 2012 22:12

  (Rose)   (Chaz)

Nästa lektion blev matte. Jag var väldigt bra på matte, inte för att skryta men jo. Varje par vid varje bord fick sitt papper. Jag läste vad det stod på pappret och vi skulle ha klura ut sak. Jag kände hur Chaz började fundera. Jag fnissade för mig själv tyst så att ingen hörde.
-Vad fnissar du åt? Sa Chaz och tittade snällt mot mig.
Oj, jag trodde ingen skulle höra mig?
-nae, inget.
-Kej.
Chaz började förklara hur kan tänkte. Han tänkte för mycket så jag stoppade honom lite i sitt pratande och började berätta hur jag tänkte som var mycket lättare. Chaz tittade imponerat på mig och vi började skriva på pappret. En halvtimme gick och vi blev klara först. Jag lyfte mig upp ur stolen och lämnade tillbaka lappen till läraren.
-Redan klara? Det är ju 32 uppgifter? Sa läraren och tittade konstigt på mig. Sedan märkte jag att hon tittade upp.
Jag vände mig om och där stod Chaz och pillade något med sin mobil
-Vi är faktiskt klara. Sa han nu lite allvarligare och tittade upp från mobilen på läraren.
Han stoppade in mobilen i fickan och började gå till vår plats.
-Ja, men då har jag tyvärr ingen annan uppgift till er två.. Sa läraren.
-Inte? Sa jag och tittade förvånat. I min förra skola hade vi alltid typ tre uppgifter!
-Men det har man inte här Rose. Sa plötsligt Chaz och började gå ut ur klassrummet.
-Vart ska du?
-Vi får gå, vi är klara.
Jag sprang snabbt till min plats och tog mina grejer och sprang ut ur rummet efter Chaz.
Dagen slöade sig fram. Äntligen ringde skolklockan och skolan slutade för idag! Jag höll på att ta mina saker i skåpet när jag såg Chaz komma mot mig med sitt gäng.
-Du där, Rose! Ropade ena killen.
-Aa? Jag stängde skåpet och hade alla grejerna i min famn.
-Följer du med oss hem? Sa en annan
-Hem?
-Asså till mig då! Sa en annan.
Försiktigt mötte jag Chaz blick och märkte att hans blick var som om han menade ’‘Det blir kul, tro mig’’
-Okej! Måste bara smsa pappa.
Killarna log ett stort leende mot mig och sedan började gå runt och passa basket bollen till varandra. Jag började rota i min väska och tog ut min Iphone 4 . Jag började skriva mitt sms till pappa som ’‘Jag kommer lite senare hem idag, ska hem med några kompisar! Och ta det lugnt, dom är jätte snälla!’’ Jag började lägga undan mobilen tillbaks i väskan när det vibbrerade till. Jag hade fått ett snabbt svar från pappa. ’‘Aa. Okej jag kommer också komma rätt så sent hem! Va hemma senast 7 okej?’’
Jag orkade inte svara så jag la snabbt undan mobilen i väskan och trängde mig förbi folkmassan till Chaz och hans kompisar. Vi gick ut och bussen hade precis kommit. Vi sprang på och alla satte sig längst bak. Bussen startade och vi började åka hem till en av killarna. Det var då jag hade chansen att räkna hur många som var med i det där.. ’‘gänget’’. Det var 5 stycken. Med Chaz.  
-Så Rose, du vet ju inte våra namn.
Jag fnissade till och skakade lite lätt på huvudet.
Den längsta killen med kort hår började.
-Scott
Sen en annan med ljustbrunt hår. Som var nog den minsta.
-Max. Sa han och log ett sött leende.
En kille med svart hår som var kammat uppåt med vax reste sig upp från sin plats och bugade sig för mig på skojj.
-Ers höghet. Mitt namn är Paul. Sa han och började gapskratta som resten av killarna , och satte sig tillbaka på sin plats.
Den sista var lika lång som Chaz, han hade svart platthår med liggande lugg på snedd. (INTE LÅNGT HÅR DÅ UTAN KORT).
-Nick. Han log ett litet leende mot mig och sen lutade sig tillbaka på sin plats.
-Okej! Då vet jag allas namn ! Jag log ett stort leende .
Påvägen dit pratade vi alla och jag fick berätta mycket om hur det var att bo i New York och ifall jag hade träffat en del kändisar. Ja, jag hade faktiskt det. T.ex Taylor lautner, Beyonce och Paris Hilton.
-Haha, klokrent som i Twilight ju, typ skogar och berg, snart måste ju Edward eller Jacob visa upp sig?! Skrattade jag och resten av killarna med. Utan Chaz han såg ner i golvet lite oroligt och sen såg han upp på mig med ett fejk leende när han märkte att jag såg på honom. Har det hänt något eller? Bussen stannade.
-Dåså vi hoppar av! Sa Paul som vi nu skulle till.

______________________________________________________________________________________________

Ja då är del 3 här. Vad tycker ni? Kommentera ! :D


Jag har ingen bild på hur killarna ser ut alltså i Chaz gäng, men ni får fantasera fram dom.. x) Eller så kanske hittar jag några. Vet inte, men iaf!

Hade så braaaa // Katta

 
 
Ingen bild

Sanna

19 januari 2012 20:25

Jätte bra skrivet! Kanske lite som twilight men det äger ändå! =)

Katta

19 januari 2012 20:26

Nämen vad glad jag blir! Första kommentaren xD Hah, tack i alla fall :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Katta - 9 april 2013 21:43


  Samtal med mentorer, lärare och rektorn? Ja. Kvarsittning? Ja.Men fortfarande, ångrade jag inte att vi rymde från barnhemmet. Det var helt sjukt. Men fortfarande funderade jag över om varför Rdj frågade om mitt namn och sen om vart jag bor? Jag ...

Av Katta - 31 mars 2013 23:50


  16 december   Jag såg ut genom bilrutan och himlade med ögonen och såg tillbaka ner på min mobil. -Soo much snow! Fnittrade min moster Rachel och såg på mig.Jag kollade upp och log snabbt till och sedan såg ner på mobilen igen. Hon suckade och ...

Av Katta - 24 mars 2013 19:40


  Bussen kom, och vi betalde en varsin bussbiljett. Sedan gick vi längst in i bussen och satte oss ner. Det var nästan ingen i bussen, förutom en kvinna med barnvagn längre fram och en liten pojke nästan längst fram i bussen. Vi satt i ungefär tio...

Av Katta - 23 mars 2013 15:55


  14 december. Två dagar kvar tills premiären.Jag tog på mig ett grått linne, en vit kofta över det och sedan svarta mjukisbyxor. Jag la ner 500 kr vi får varje månad från barnhemmet, eftersom jag och Sophie alltid gick ut på rasten en gång per m...

Av Katta - 20 mars 2013 19:59

MEN DÖÖÖDA MIG! Jag skrev typ världens bästa presentation om alla, med spänning och allt och så gick allt bort bara sådär? Bajs!! Så ni får bara några bilder och typ namn och ålder. Orkar inte skriva om allting. Usch fyfan vad sur jag blev nu. SKIT...

Presentation


Alice får chansen att träffa Robert Downey Jr, och från och med den stunden ändras hennes liv helt.

Fråga mig

39 besvarade frågor

Omröstning

Hur gamla är mina läsare? Hur gammal är du?
 11-
 11
 12
 13
 14
 15
 16+

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Chatta med läsare och mig!


Ovido - Quiz & Flashcards